Får man erkänna att man längtar till sommaren!?!??!

Jag älskar vinter och snö...sol och skridor. Jag älskar pulka och skridskor och framför allt promenader en härlig kall vinter dag i solskenet. Jag älskar verkligen att sitta på gården i en solstol och se barnen i snön, bebis sover i åkpåsen i vagnen inlindad i filtar och man ser bara gosiga kinder och söt näsa och mun...Men helt plötsligt fick jag sånt sug efter sommaren....  Förra sommaren vaktade vi mamma och pappas hus medans dem var på resande fot... det var bara så härligt att komma bort.... ( till andra sidan stan bara men så fucking najs)



 
 Kolla in magen... Christian vilade skönt där inne...  KÄRLEK!!

 Snyggaste preggo morsan ever....eller inte!?!?!?

 Bröderna Andersson Bus....

Jag skulle alltid vilja vara ledig hela sommrana fram över. Jag vill njuta av dem få dagarna man får på sommaren med barnen. Vips säger dem och vill inte med på något...eller ska man tvinga dem kanske?!?! ;-)

Alla mammor och pappor ska vara stolt över sina barn vare sig det är BIO barn eller inte. Alla föräldrar och vuxna ska se sitt ansvar i hur man aggerar och är mot barn. Vi ska älska våra barn med respekt och visa massa kärlek. visa dem vägen på ett vuxet sätt...

Jag har under några dagars tid fått mer och mer klarhet i att vissa barn lär sig inte respekt, tilllit och kärlek hemmifrån. Det gör ont i mitt hjärta när jag tänker på alla dessa barn som bara finns som bara glider runt och känner sig ensamma. Som har en mamma och pappa men en mamma och pappa som inte är närvarande. Alla människor kan bli mammor och pappor..... Bio barn eller ej...Men alla Mammor kan inte kallas mor och alla Pappor kan inte kallas far. Det är stor skillnad... Enligt mig!!! En mor är en kärleksfull kvinna som ger allt och lär sina barn de dem behöver veta om världen, kärlek och ansvar...en far lika så. Han skall vara den manliga förebilden förhans döttrar och söner. Han ska visa hur man respekterar andra och lära dem allt han vet om livet. Jag är så glad att dem barn som vi har i våran närhet som inte har den här tryggheten hemma kommer till oss. För att prata, vara och bara känna sammhörighet. För det är de dem gör här hemma. Känner att dem syns...
Skulle jag ha plats och pengar skulle jag mer än gärna bjuda in massor med barn och ungdommar som faktiskt flyter på här runt omkring oss utan någon som ser dem påriktigt. Jag försöker med all min kraft att försöka se dem alla...Jag försöker att verkligen verkligen visa hur man är vän med sammtidigt en som är vuxen och man kan vända sig till. Å man känner att man lyckas när det kommer fina sms eller sms där dem verkligen öppnar sig.... När dem ringer och frågar om dem bara får komma in på en te eller bara komma och säga hej. När man får en kram av barn som inte har kramats på länge... Vi har ibland ungdomsgård hemma hos oss....Å det berör mig att ingen av dessa föräldrar inte äns bryr sig vart dem är...släpper dem vind för våg... hur ska de gå!?!? Barn väljer alltid den enkla vägen och den enkla vägen när man är barn är oftast den som inte är rätt... Nu är inte alla barn så....absolut inte!! Men många barn som vill bli hörda och sedda väljer den vägen som är fel men lättast...

Därför längtar jag så till sommaren då kan barnen vara ute...det är fler vuxna ute som kan se och kanske säga till eller höra dessa barn. Jag finns... jag bryr mig om alla barn och det berör mig så otroligt när barn far illa...på alla sätt!!!

Sommaren är god och mina barn är goa...// MARIA MAROSKA




Kommentarer
Postat av: Jessica Björklund

Så jäkla sant...Och sommaren är så sjukt välkommen nu... Grymt fina bilder på barnen..puss

Postat av: Anka

Det e verkligen toppen att det finns eldsjälar som dig Maria som hjälper barnen, när de andra vuxna i samhället sviker dem. <3

2010-04-02 @ 23:07:43
URL: http://blomsteranka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0