Välkommen tillbax fucking mens....

Det är bara att tacka och bocka och acceptera läget att mensen är tillbacks.... Jag fick en smärre chock igårkväll när jag skulle gå och sova...För där var den...helt oanat. (oanat finns ett sånt ord??)
Där var den... så härligt röd....för nå mer positivt finner jag inte med detta med mens......
Förutom att min snart 10 åring fick hundra frågor om mens...varför man får mens, när har man mens, hur länge har man mens.
Jag har ju aldrig hymlat med min mens...Men nu kom frågorna...Nu på kvällskvisten.
Min tioåring frågade mig om jag kunde läsa med honom. Men jag svarade honom, nej inte i kväll för nu måste jag duscha, jag har mens och vart ute och gått massor idag och känner mig lite smått äcklig.
När jag stod i duschen kommer han in...
- Mamma mens har något med ägg och göra va?!?!
Å sedan var det bara att undervisa pojken i vad mens är... Jajaaaa bättre att jag gör det än att han får en chock förstagången någon annan pratar om det!

Men jag är måttligt chockad över att jag inte kände av den alls...inte äns ett hugg i magen, å inget mol i ryggen. Jag kan ju bara be till högre makters kvinnor nu att det kommer bli så här....
Mens utan smärta....

 // MARIA MAROSKA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0