Hur gör man för att få ihop tiden!!?!?!?

Om jag fick bestämma så skulle alla runt om kring mig vara lyckliga och ha mer tid till sina vänner! Vet ni….Att den enda gångerna jag känner att jag har tid med mina ALLA vänner till 100% är när jag är föräldrar ledig eller går på nattschema. Sedan kanske inte inte TRÄFFAR alla mina vänner i verkligen livet allt för ofta, men jag hinner med dem jag hinner se vad dem skriver på sina facebooksidor i sina bloggar och jag hinner faktiskt kasta iväg ett sms då och då. Sedan vet jag ju att jag alltid kommer slåss med mitt dåliga samvete när det gäller vissa. Man hinner inte med dem… Det är nästan hemskt att man lever i ett samhälle och har ett liv som gör att man inte hinner med. Men jag har sammtidigt full förståelse för alla som har det späckat från morgon till kväll. Med jobb, familj och egna aktiviteter. Det är inget ont mot dessa utan så här är det verkligen. Jag är glad att jag är hemma och jag hinner med allt jag vill. En del saker väljer jag ju dock bort. Men tänk den dagen när jag ska jobba från tidiga morgon hämta barn och iväg på aktiviter samtidigt som jag där i mellan ska hinna städa, tvätta och laga mat. Å så ska jag få in mina vänner. Jag längtar inte… För hur det än är så har jag fyra barn och samma regler lär ju gälla för dem små som för Zeb. Minst en aktivitet i veckan från 5-7 års ålder. (beroende på hur man är i kropp och sinne och så) Å Zeb tränar ju 2 gånger i veckan och det lär väl dem andra göra med sedan eller iaf en. Så ska man hinna med sig själv…Å så sin sambo. Jag blir stressad bara jag tänker på detta. HUR HINNER FOLK?? Är det vännerna man väljer bort…eller kanske inte väljer men de är dem man försummar fast man egentligen inte vill?? Jag har mega massor med vänner som faktiskt jobbar heltid har mer än ett barn och inte hinner med allt dem vill på 24 timmar.

Men hur ska man få det att gå ihop då?? Är det någon som har något bra tips till mig för om ca ett år kommer jag vara där…iof så kommer jag inte jobba mer än 75% men iaf… TELL ME…hur ska jag inte få panik för att jag kommer försvumma mina vänner!?!? // MARIA MAROSKA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0