Knark...Ja eller nej bland dina vänner....!?!?

Jag har lite svårt att förmedla mig med ord utan att trassla in mig för mkt i det jag skriver. Men återigen får jag väl skriva. DET ÄR MIN BLOGG OCH JAG SKRIVER VAD JAG VILL!!!

Alla är välkomna att försvara sig om dem vill…OKEY!??!?! Å ha åsikter…negativa som positiva!

Jag kan känna mig lite barnslig när jag ska blogga om mitt val i mitt liv. Men det får bli som ett försvarstal.

Galet!!!

Men lets rockit!!

 

Jag har i helgen valt bort två personer i mitt liv. Dem båda knarkar och håller på med massa skumma saker. Men på kuppen blev en av mina vänner arg och valde bort mig i sitt liv. För det är så jag tolkar detta!!

Min vän´s kärlek använder knark nästan varje dag och hans vän gör det och hängde med dem näst in till varje dag den senaste tiden. Å jag kan ärligt säga att jag har lixom hållt borta min moral om vad det gäller knark för att ge dem en chans eller iaf min väns kille. Men tillslut tog det stopp. Det gjorde ont i mig att jag skulle behöva lägga bort mina värderingar i livet för någon jävla knarkar kille. SÅÅÅ jag fick nog.

JAG HATAR KNARK…

Jag var tuvungen att ta detta med min vän för jag kände mig orolig. Orolig för att det finns barn i deras närhet och för att knark faktiskt inte är okey. Jag tyckte jag förmedlade rätt bra men min vän tog nog åt sig för hårt. Å jag kan inte göra något mer än att följa mina egna värderingar här i livet. Å jag vill inte ha mina underbara barn runt knarkare och runt annat lössläppt folk. Ett sånt val för stå för min vän att hon faktiskt väljer att vara med honom fast det faktiskt finns barn i bilden. För mig är det sorligt som fan! Det gör nästan ont i hjärtat att faktiskt lämna våran vänskap på detta vis. Eller det kanske är för att jag känner mig oförstådd??

Men är jag helt ute och cyklar när jag inte tycker att visa saker är okey. Å det kan ju aldrig vara fel att ta bort olagliga saker från mitt liv? Jag tycker ju alla borde välja bort knepiga människor som knarkar och gör massa konstiga saker. Jag vet inte om jag blivit en tråkig svenne eller vad som hänt. Förr brydde jag mig skit i vad eller om folk knarkade. Men när Zeb kom 2000 så valde jag bort alla mina vänner, icke vänner och bekanta som faktiskt drogade. Mina närmaste vänner sa jag till och med till att håll er borta från mig och mitt barn så länge ni knarkar eller är påtända. En av dem är tillbacks i mitt liv. Utan drogor…Hon är drogfri idag och jag är så stolt…

Men här i vår så vet jag inte vad som hände. Jag såg min vän lycklig så helt plötsligt så accepterade jag det lite så där halvt som halvt. Men här om dagen fick jag nog när jag fick höra massa saker som jag inte accepterar för mig eller för mina barn eller min familj. Så jag var tvungen att ifråga sätta och det gillades inte alls. Jag vet inte om jag är obehaglig som kommer med sanningen (min sanning) eller om jag faktiskt inte ska lägga mig i… Men jag känner att ärlighet och rakhet måste ju gå längst?! Men jag känner att min vän blev mest arg och jag känner mig ärligt lite påhoppad på internet och Fejjan bland hennes vänner och bekanta.

Jag hoppas verkligen att mina vänner inte sjunker så lågt. Men hur det än är så är knark INTE COOLT!!

Inte ens hur mycket man än vrider och vänder på det!! // MARIA MAROSKA


Kommentarer
Postat av: Linda

Det kan väll aldrig vara fel att välja bort vänner som drogar,,, men det kan ju vara bra att finnas där den dag de väljer bort det,,,



Själv har jag aldrig behövt hamna i den situatioen då mig veterligen inte finns några i vän kretsen,,, eller så är jag väldigt blåögd,,,



Gör det som känns rätt för dig,,,



Kram

2010-05-03 @ 22:26:03
URL: http://sixfel.blogg.se/
Postat av: Jessica Björklund

Maria:

Att bete sig som en snorunge och lägga ut massa på fb är bara löjligt, Trodde hon va bättre än så, sen att hon inte tar det du säger till henne på ett bra sätt är inget du behöver känna skuld för. Antingen håller hon på själv eller så är hon så jäkla blåögd och kär så hon ser inte längre än hon själv vill. Som föredetta pundare så säger jag så här, HUR I HELVETTE KAN MAN HÅLLA PÅ I BARNS NÄRHET. Som vuxen gör du dina dumma val men varför göra de valen åt barnet, varför introdusera barnen för den skiten för inners inne så vet man att det är skit man håller på med fast man inte vill erkänna det. De som håller på med skiten är svaga människor med dålig skälv känsla. Och ja man förnekar ofta att man pundar för pundare det är alla andra som tar droger men inte jag". Och det löjligaste av allt som man skyller på , JAG RÖKER BARA BRAJ SÅ JAG PUNDAR INTE OCH DET ÄR INTE BEROENDEFRAMKALLANDE, Villket skitsnack, om du bara röker braj och du inte är beroende av skiten varför slutar du inte?????? Och pundare det är du när du tar dråger, men Maria något jag kan säga till dig här och nu av egen erfaren het som pundare, LÄGG INTE NER DIN TID PÅ VARKEN HENNE ELLER HONOM. Hon kommer att komma tillbaks till dig när hon äntligen öppnar ögonen och ser vilken miss hon gjort med honom om gör hon inte det ja då håller hon troligen på själv och då är det bara att vänta ut det hela eller inse att du förlorat en vän. Men jag personligen tycker att det är bra att du sa va du tyckte till henne, men samtidigt förstår jag att hon inte ville ta åt sig det. Men det är tyvärr så livet fungerar inom dessa kretsar. Massa kramar till dig <3<3

Postat av: Hanna o Elliot o Nelli

Jag håller på dig.. Jag hade inte utsatt mig själv och framförallt inte mina barn för sånt folk... Tråkigt att de behöver förstöra en vänskap, men man får göra svåra val i livet... :/

2010-05-04 @ 10:08:44
URL: http://elliotochmamma.blogg.se/
Postat av: Mickis

Tråkigt att du hamnat i den situationen, men jag tycker du gör helt rätt som tar avstånd....och jag gör detsamma. Vill inte ha såna personer i min eller mina barns närhet, så är det bara...



Många kramar till dig!

2010-05-05 @ 07:57:28
URL: http://mickis74.bloggplatsen.se
Postat av: Jessica - Du vet att du vill kolla!

såå jävla bra skrivet.. HATAR med knark och har valt bort knarkare till vänner och vänners vänner...

2010-05-23 @ 10:07:05
URL: http://jessicalillsmeds.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0