konflikt eller avslut...avslut rockar när man mår bra av det!!

Jaha då var det dags för helgen igen. Å återigen har jag glömt att jag faktiskt har en blogg. Eller egentligen har jag nig inte glömt den utan jag har nog bara inte orkat med att blogga. Det skulle inte kommit något bra ut av det? Bara min besvikelse över att jag faktiskt mist en vän. Men ju mer jag börjar tänka på det ju mer börjar jag inse alla fel med våra vänskapsrelation. Alltså det är ingen elakmänniska vi pratar om utan en rätt trevlig prick som många faktiskt gillar och tycker om. Men när jag analyserar in under huden så har jag valt att välja bort. Det som stör mig lite är att jag själv går omvägar på mitt eget område för att jag är lite så där rädd för att ta en face to face konflikt redan. Alltså jag kan göra det om vi ses…Men jag känner att jag måste låta det lägga sig. Jag har mer än en gång valt att tacka nej till vänskapsrelationer av olika annledningar och jag har lixom alltid velat gett det en stund för att faktiskt kunna välja rättare ord. NU har jag redan sagt vad jag tycker och att jag är orolig för henne och barnen som faktiskt är runt omkring och att jag inte lägger mig i för att vara en elakhäxa!!  Jag kan säga att varje gång jag valt bort folk i mitt liv är det när det gäller alkohol eller drogor. Det är rätt konstigt att det faktiskt är det varje gång!!

JAAA vi dricker vin till maten eller vi kan ta en öl och mysa i soffan med chirre och film när barnen somnat. Men jag anser att jag har en normal syn på alkohol och nytjar den inte med att bli tex as packad när jag har mina barn.

När jag öppnade en flaska vin här hemma för ett tag sedan säger vårat äldsta barn

-          Mamma ska du verkligen dricka allt det där?

-          Nej då jag ska ha ett glas till maten och ska även bjuda Niklas.

-          Ja jag tänkte väl mamma för du dricker ju aldrig alkohol du skulle ju bli jätte full.

-          Ja det skulle jag verkligen bli

-          Mamma du dricker verkligen aldrig!! Vet du att det tycker jag är jätte bra

 

Tänk att en 9 åring förstår detta men inte vuxna människor! Å tro mig jag festar och blir full men inte när det är barn med. Aldrig…det skulle aldrig hända! Å skulle det hända och just du är med så slå till mig hårt och lås in mig för då är det fasiken nå allvarligt fel på mig!

Jag kanske låter jävla tuff och stöddig när jag säger att jag väljer bort folk i mitt liv. Men jag tycker ärligt att det är rätt så jävla okey när man har barn att välja bort folk och fä för att må bra. Min första kontakt med alkohol och missbruk var när jag var 12 år. Min kompis mamma drack mkt och dem hade ett väldigt socialtmissanpassat hem. Jag tyckte det var jätte konstigt att hon inte reagerade äns när hennes mamma var super full eller påverkad av både det ena och andra. Å när det faktiskt hängde konstiga människor där. Jag mins när min pappa kom på hur det låg till där. Han vart galen… Jag fick en avhyvling så det hette duga om att barn inte ska växa upp i denna miljö och att jag aldrig under några omständigheter skulle gå in där. Å skulle jag ha en vän som henne så var hon välkommen hem till oss. Nu hjälpte min pappa till rätt mkt med den här tjejen i perioder. Men tillslut förbjöd han faktiskt oss att umgås. För hon var redan så skadad av hennes hemma miljö..Nu gav ju faktiskt pappa henne ett bra nätverk som jobbade runt henne. Å idag har vi sporadisk kontakt och hon pratar alltid gott om min pappa. Så han gjorde nog rätt…även fast jag då som tonåring tyckte han var den elakste på denna jord som förbjöd mig.

Men som jag och dem flesta vet så rockar pappor som  är som min pappa! //MARIA MAROSKA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0