Magsjukan är den här för att ta livet av mig?!?!

Mitt värsta senarium är jag inne i. Jag är ensam hemma med två barn som spytt ner sina sänger två gånger var i natt. Hur i helvete ska jag överleva dagen!? Jag tycker ärligt synd om mig själv....
Igår kväll när jag gjort min livs första egna profil på ett tv spel hände det. Jojje vaknade och grät..Gråtet resulterade i en säng som var helt nersypdd...Dusch och tvagning och renbäddning och i med en maskin 90 tvätt!! La honom och 20 minuter senare kräktes han igen. Jag trodde jag skonade Alexander genom att be Niklas flytta över en sovande Alexander till Zebastians säng. (Zeb är hos sin pappa) Men ca två timmar senare eller om det mindre så vaknade Alexander och hade kräkts ner Zebs säng.

Alltså allvarligt...det var bara att skrubba honom och bädda ur Zebastians säng och bädda rent Jonathans säng för där var det tomt. Jonathan låg i Alexanders säng för det är lixom närmare oss... Alexander vaknade igen efter ca 20 minuter och kräktes ner halva hinken och halva golvet. Missade så där mysigt bra. Sedan har dem sovit rätt skönt... halv fyra kom Jonathan upp och hade en gosig blöja att byta. Men han somnade om brevid oss. Å det resluterade i att jag inte sovit sedan halv fyra då jag vart livrädd att han skulle kräkas på mig.
För det gjorde nämligen Zebastian när han var treår...när han var magsjuk. Å det var bara MEGA äckligt!!

Ärligt borde man ge mina barn något i magen!??! Jag är livrädd att dem ska spy...jag tar hellre hand om diarre och bajsmagsjuka än spyor...
Men nu är det bara att hålla tummarna att allt äckel kommit ut och detta är något kortvarigt... Te, rostat bröd och blåbärssoppa ska jag bjuda på när jag laddat upp mitt psyke... // MARIA MAROSKA

Kommentarer
Postat av: Linda

Hoppas att dessa basciller inte kommer hoppande,,,, Krya på er,,, <3

2010-05-12 @ 20:35:00
URL: http://sixfel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0