När jag var liten läste min farmor alltid denna dikt till mig...

När jag lägger mig till ro
När jag lägger mig till ro
Liksom fågeln i ditt bo,
Låt din ängel mig bevara
Från allt ont och från all fara.
Far och mor och syskon små,
Se i nåd till dem ock...
så.
Kung och rike, slott och hydda,
Gode Gud, dem alla skydda.

Kun makasin minut lepäämään
Kun makasin minut lepäämään

Kuten lintu teidän pesä,
Haluan pitää enkeli
Kaikelta pahalta ja kaikilta vaaroilta.
Hänen isänsä ja äitinsä ja sisarustensa pieni
Katso armo heille myös ... niin.
Kuningas ja valtakunta, palatsi ja kota,
Rakas Jumala, suojella niitä kaikkia.






Saknade i massor!!! Min bästaste farmor och farfar!!! // MARIA MAROSKA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0