Vässan förlorade.. (men är det inte så att ettan förlora tvåan vann?)

Dagen gav oss en hel eftermiddag med sol och värme ute på Rocklunda här i vässan! Det var dax för Niklas att spela match och hemma matcherna är vi alltid närvarande på. Är man spelar "fru" så är man. Eller det kanske måste finnas ett intresse för att man skall infinna sig där?!? Jag har missat två hemma matcher sedan start. En när jag födde barn och en när Jonathan låg inlagd på sjukhuset men sedan så har jag nog närvarat alla andra...Rätta mig om jag har fel?!? Men det känns som det bara är två hemma matcher sedan Rodeers gjorde en ny start här för några år sedan. Niklas har ju spelat så länge.... Det är roligt!! Jag vet att jag har skrivit detta för men jag är ju en sån där skrikande fotbollsfru... dock inte hela tiden, men när man inte har fullt upp med dem fyra barnen man släpar dit så kollar jag faktiskt och lyssnar och är med. Man har lärt sig med åren när det är dax att ställa sig upp eller kolla upp vad som händer. Det är inte så där jätte lätt att hänga på matchen till 100% när man har alla kids med sig. Men när det väl gäller är jag nog en av dem som faktiskt skriker...hahhahahaa!! GALET!! Tur att Niklas återigen är killen som faktiskt låter mig själv skämmas om jag skulle behöva det. Jag brukar fråga om jag hörs. Men dem lyssnar inte mkt på oss på sidan om spelplanen.

Idag var det sol det är ju bara ett plus förutom att jag glömde ta på min lincer och fick vita ränder från mina glasögon. Att jag aldrig lär mig... Nu har jag haft glasögon på heltid i flera år...Men nej varje vår lika samma... Men men nu är jag vit och får vänta tills nästa sol kommer. Å det verkar inte lovande eftersom dem lovade moln moln moln och tom lite regn i morgon och några dagar frammåt.

Idag hade jag med mig bästaste Theresa på matchen vi hann väl dock inte prata så mkt eftersom vi båda hade barn med oss och matchens spelades men det är alltid trevligt att hänga med Therra. Jag ska med handen på hjärtat säga att jag har nog inte så många idrottsintresserade vänner?!? Eller kanske jag har men ingen som vill kolla på Amerikanskfotbollsmatch med mig iaf.
Anneli från facket är ju med nästan varje hemma match hon är som jag hejjar och tycker det är roligt. Hon var med där även idag men bara halva matchen för dem hade massor att stå i.

Matchen slude tyvärr i förlust för vässan men det är inget att göra. Uppsala var tippade som vinnare och enligt mig så spelade dem ett jävligt fult spel idag. Men det är ju vad jag tycker. Rent spel är roligt att titta på... Å då säger jag det inte för att vässan förlorade utan för att det faktiskt var så. För någon dålig förlorare är jag inte... Bättre lycka nästa gång!! 

Å jag hoppas att varje hemma match kan ge oss denna sol för det är så härligt!! Även fast jag ibland önskar att jag var lika hott som vissa tjejer som satt där i solen och bara var snygga och solade magar och bröst och ja var super smala och rå snygga... Men jag är inte det. Jag är allt för fet och förslappad fyrbarns mamma!! Men jag återkommer om något år eller så...  Hoppas det är okey för omvärlden // MARIA MAROSKA


Kommentarer
Postat av: Anka

Hörrudu...hur går de med bloggandet?? E de för fint väder för att sitta å nörda framför datorn lr???

<3

2010-06-03 @ 22:17:03
URL: http://blomsteranka.blogg.se/
Postat av: Jessica Björklund

hahahaha håller med dig , nu får du skärpa till dig..vi vill ha lite att läsa...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0