Tack Madde för din fina status på Fejjan!!

Jag fick nyss en yber bra ide att blogga om mina åsikter...Som inte alltid gillas!! Men ÄRLIGT FUCKERS de skiter jag i!!!

HÖR ALKOHOL OCH BARN IHOP?! Serriöst nu??

Jag har inget positivt att säga när det gäller att dricka alkohol när man har barnen hemma eller med sig!? Jag ser inget positivt i detta?!? inget alls...

1. varför äns berusa sig och slösa pengar när man ändå inte kan bli kalas full ifall det skulle hända något
2. vem tar ansvaret om ngåot händer
3. Barnet kan behöve uppsöka sjukhus vem åker...den som är minst full?
4. Barnen ser att mamma/pappa blir annorlunda
5. det ser otroligt fult ut med ölburkar i mängder tillsammans med nappflaskor
6. man är inte lika obsvervant med alkohol i kroppen
7. barnen kan få fel uppfattning om alkohol
8. Man behöver inte supa bara för det är helg
9. ALLT BEHÖER INTE FIRAS I ALKOHOL
10. det går lika bra med alkohol fritt

LISTAN KAN GÖRAS LÄNGRE.....

Jag har druckigt vin till maten när mina barn vart hemma. JAA!! Jag har druckit vin med mina tjejkompisar när barnen vart hemma JAAA!! Men de är under måtliga gränser och dem sovit!!
Jag har med åren slutat att dricka alkohol överhuvud taget...Jag kan ta ett glas vin eller en cider men sedan är det bra, varför berusa sig! För det första är det svindyrt och för det andra varför måste man?
Jag vet varför jag drack i tonåren och innan jag fick barnen. Jag festade en del när Zebastian var hos sin pappa varanna helg en sväng. Så helt bakom flötet är jag inte...
Men jag har lixom blivit... trist tycker en del... bångstyrig tycker andra....osv.
Men de tilltalar inte mig längre... 
Orka vara full...Orka inte veta vad man håller på med...Orka vakna upp med huvudvärk....Orka vakna upp och inte veta vad man gör...Orka...!!

Jag har en vän och vi har pratat jätte mkt om de här med alkohol och barn å från ett barns synvinkel. Då min vän har en mamma som är alkoholist å har vart sedan hon var mkt liten så vet hon precis hur det känns med en mamma som förändras... Å då vill jag säga att ibörjan av tiden så var det bara fest... inte sjukdomen alkoholism....

Hon såg sin mamma förändras från glad till gladare till ännu gladare till tokig till ibland bråkig till trött och till slut jätte trött.... hon såg sin mamma och kände sig ledsen.
HON VILLE JU HA SIN MAMMA...ingen mamma som luktade konstigt och inte kunde prata rent...
Hon ville ha en mamma som luktade mamma!!
En mamma som inte var konstig...
Barn ser sina föräldrar ändras...bli gladare...men det är inte alltid så positivt inte från ögon på ett barn...Det där lilla glada kan bli något läskigt fast vi vuxna kanske tycker vi har det skoj....

Jag vet ju hur jag är som full...gladare, flamsigare, mer galen...


 


Jag vägrar att utsätta mina barn för de. Jag kan bli sur när min sambo köper hem ett sexpack för att softa hemma framför någon gala match på tv eller fotboll. Jag blir som en galen gnetig kärring... men varför måste man ens blanda in alkohol i livet?? Iaf inte när man har små barn hemma....
När dem blir större kan man endå ha en diskussion om alkohol och varför man blir som man blir och just berusning. Även fast det kanske är ännu viktigare som vuxen när dem är större att verkligen visa att det är inte okey att dricka alkohol innan man blir 18...

Å nej jag lever inte i en bubbla...jag vet mkt väl att mina grabbar kommer komma hem fulla och spy på hallmattan!!
Men för de kan jag ändå visa vart jag står...

Jag vill vara den mamman som inte gör så mina barn får obehag... TÄNK VÄRT!!

Jag är uppvuxen i en familj där det inte vart så mkt alkohol... Mina föräldrar har jag aldrig sett fulla, jag har aldrig festat med min mamma, Aldrig supit med min pappa, jag har aldrig fått alkohol av mina föräldrar, har en tagit vin till maten har den andre hoppat över ifall dem behöver finnas till hands, när jag var tonåring drack dem aldrig för jag fick ju hämtas över halva mellan sverige.
Jag vill ha det så här hemma med.... Å jag tror vi har det lite så!!
Om Niklas tar en öl till maten en sommar kväll så avstår jag...
Jag vet två gånger vi druckigt alkohol till maten både två de var förra sommaren. Men då hade vi backup med bilkörning ifall något skulle hända...
Men under våra barns tid här i världen har vi aldrig varit fulla båda två sammtidigt...
Jag har aldrig vart full framför mina barn...Å jag tänker nog hålla det tills dem blir så stora att dem klarar av att supa mamma under bordet... Nej men ärligt...tills dem blir så stora att dem har typ egna barn!!

Jag fixar inte ens tanken att vissa barn har föräldrar som firar att det är fredag...som firar långledigt....som firar...att som måste dricka varje gång dem tar fram grillen... osv osv!! Det gör ont i mitt mamma hjärta fan!!!

// MARIA MAROSKA (kanske den torraste alkofittan i stan men de bryr jag mig inte om)
 

Kommentarer
Postat av: Patrik

Oj! Min trognaste läsare! Det var verkligen sjukt kul att du hörde av dig. Jo, tog faktiskt bort bloggen förut, men startade den igen. Skriver om lite andra saker än det skit som jag var med om förut. Önskar jag inte tagit bort den, hade vart roligt att blicka tillbaka på det som var förut!



Ha det super och trevlig helg! :)

2011-06-01 @ 23:23:52
URL: http://whitey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0