Jag sliter mitt hår och blir gråhårig....

....helt ärligt hur kom det sig att jag fick ett barn som INTE är som alla andra barn med vanliga trotsar!!!

VAD HAR JAG GJORT FÖR ONT I MITT LIV FÖR ATT BEHÖVA FÅ GRÅTT HÅR OCH VILL RIVA AV DE!!???

Jag skojar inte om jag säger att man kan lämna Jojje max 3 minuter sedan är det kört. ÅÅÅÅÅ men han är ju så duktig får jag höra, han är ju så bra...KLART HAN ÄR BRA! Å FUCK YHEEEE han är super duktig....
Men om man är 3 år 7 dagar minus en timme....Ska man klara av att ha sönder kranen i ett badrum?? Han slet sönder hela av och på grejen till vattnet.... ööö eller vad han nu gjorde, för de jag gjorde var att bad honom gå iförväg och tvätta händerna efter maten. Jag råkade bli kvar med dem andra barnen som skulle ballansera mitt porslin.


Den är sönder... Nu kan man krånga dit den för att få av och på vattnet. Men han är 3 år och stark som en karl?! Eller vad?
Jag böt nyss för en stund sedan bajsblöja på lillebror...
Då hade min älskade unge gått ut på balkongen och hällt ut alla våra tomburkar och petflaskor...Å står och kastar ut på gräset under oss...
PINSAMMA UNGE!!!!

Jag börjar tivla på att han inte förstår...Men va fan han förstår ju när jag säger...GÅ och hämta den stora gula bilen?!? Att han inte använder tal de vet vi men hur mkt han förstår vet jag inte?!
Någon sa till mig...han kanske bara förstår det enkla, eller de enklaste...Typ enkla ord, Lätta meningar...Å INTE EN ARG MAMMA SOM ÄR GALEN!!!!
I kväll kände jag mig som en galen människa....
HEL galen!!


Jag är tacksam att barnet faktiskt börjat sova!! Från att inte sovit en hel natt till att faktiskt sova... det är som i himmelriket jag är. Eller vi är för vi har faktiskt turat om att ha en PillJojje uppe, eller det var inte så att han var uppe och sprang utan snarare han satt bredvid oss och pillade på oss i en timme eller tre...VARJE NATT!! Å då vill jag medela att vi tillslut somnade före honom. Å jag är mer än tacksam att han inte gör så mkt hyss natte tid...

VAD HÄNDE DÅ?? VARFÖR BÖRJADE HAN SOVA.... Mitt tips till alla med barn med funktionshinder/diagnos eller oro i kroppen är BOLLTÄCKE!!


Jag vet ärligt inte hur vi inte tänkt detta tidigare. Men man vill klara sig själv, man tänker det är så här det är. Ett tag tänkte jag men han är ju liten, han kanske somnar. Men ju mer rutin på bestämda tider så började iaf jag ana att något måste vi göra.
Tog upp med HAB och vips så var hjälpen på väg!
Jag var och provade ut ett bolltäcke med Arbetsterapheft och sjukgymnast. Jag hade ju velat ha med mig prov exet hem men vi fick snällt vänta ca 2 veckor innan de kom.
När det kom pimpade vi de med IDOLEN "katschaoooo"
Blixten

Å nu sover han!! Vist kan han komma till oss ibland på natten, men de är olika tider och det är upp i våran säng tar en kudde och somnar om. Det är inte de här eviga pillande!! Så nu behöver jag inte blå gråhårig för att nattsömnen är knullad utan för allt annat. Men ett steg i taget men hjälpmedel och vi måste hitta saker som passar bra till Jonathan!! I morgon är det förrästen HAB å logopeden!!
// MARIA MAROSKA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0