GAMEDAY

Amerikanskfotboll!!
Damserie å ren å skärt kötteri. Jag är sjukt stolt över "mitt" damlag. Vi har gått från klarhet till klarhet. 
Vi vann inte mot svenska mästarna. Matchen va betydelselös egentligen i serie syftet då vi måste ställa upp mot dem i semi nästa söndag. 

Vi är 14 elle om de är 15 licensierade spelare för säsongen 2014. 
Uppsala 86er hade väl typ si så där många spelare. Dem har dragit sig ur serien. Vet ej varför men antar väl att de är för att dem inte har 11 hela spelare kvar?! 
Vi har knappt 11 hela spelare kvar. 👊🏈👊 
Men vi tejpar å köttar vidare! 

De jag som 36 åring är sjukt stolt över är att våra 15/16/17 åriga tjejer är så jävla tuffa. Vi "gamlingar" är ju oxå tuffa men dem få unga tjejer vi har är så sjukt målmedvetna å dem är så duktiga. 
Om jag ändå haft möjligheten att få spelat americanskfotboll som 16 åring. 
Vi har utvecklats nå enormt från att förlorat alla matcher första säsongen till att faktiskt spela semi på söndag å faktiskt vunnit matcher denna säsong. 
Jag kan då å då fråga mig varför de skall va så svårt att dra Västerås tjejer till att prova Amerikanskfotboll. 
Hur kan de va så svårt!? 
De är ju så sjukt kul att få kötta! Att tacklas, blir tacklad å att få testa på olika tacktiker. Vi testar olika spel å vi testar även oss i laget. Ansvar å att lita på varann. Stockholm är ett tufft lag att möta... 🙈 dem är många å dem är hårda att spela mot. Men de är de som ger oss erfarenhet. Vi lär oss så sjukt mycket 🏈👊🏈 
De är bara att tejpa å vänta på nästa söndag!! // mariamaroska 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0