Hittade från bloggen

Hittade detta i min egen blogg.. **
Å ska göra samma sak när det gäller Jonathan.... Internet rockar...

tvätta & torka händerna själv - Han kan men med hjälp från oss. Torka är han mkt noga med

kan säga sitt namn - Nej! Han klappar sig själv på bröstet när han menar sig själv. Å vill gärna att vi ska bekräfta med att säga Jojje eller Jonathan

kan följa en berättelse i en enkel bok - Ja det tycker jag. Han pekar och vi ska förklara vad det är. Å fattar han inte skakar han på huvudet när man vill bläddra och man får förklara bättre.

kan gå baklänges om man håller i handen - Vet inte, har aldrig testat faktiskt. Det får bli morgondagens projekt!

kan gå uppför en trappa men utan att växla fot - Ja, fast han växlar fot när man håller honom i handen.

kan sparka/kasta en boll åt ett bestämt håll - Japp!! Här har vi familjens bollkung
kan bygga torn m flera klossar & lägga dem på en rad - Ja

kan säga "jag" om mig själv - Nej

känner till 10 kroppsdelar om man frågar eft dem - Japp om vi säger vart är Jojjes näsa så pekar han på sin näsa och kan 10 kroppsdelar genom att peka på sig själv.

pratar i 2 ordsmeningar eller fler - NEJ

kan plocka undan saker på rätt plats - Ja

börjar bli torr på dagarna - Nej...han sitter på pottan men vägrar ta av sig blöjan. Två gånger har han kissat i den.

kan leka enkla roll-lekar t ex laga mat
- Ja. men utan talspårk

Snart om någon vecka har vi en två åring hemma // MARIA MAROSKA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0